Homojen hommista

 

Kokoomus ilmoitti vihertävänsä. Tällä kertaa Kokoomus ei valehdellut, vaan asettui vihreiden kanssa samaan rintamaan ajamaan sukupuolineutraalia avioliittolakia Suomeen.

Olen tässä asiassa hyvin vapaamielinen. Suhtautumiseni homoihin on suunnilleen samaa luokkaa kuin Jehovan Todistajiin. Tehkööt mitä haluavat, mutta minun luukustani sitä vartiotornia on turha yrittää sisälle tyrkätä.

Heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna pidettiin Helsingissä joku homojen pridefestivaali, tai vastaava. Miksi ihmeessä tuollaisia pitää järjestää, jos kuitenkin koko ajan painotetaan, että halutaan vain samoja oikeuksia ja samaa suhtautumista, kuin mitä normaalitkin ihmiset saavat? Heterona olemiseen kuuluu olennaisena osana juuri se, että ei joka käänteessä alleviivata sitä, että minä olen hetero, kunnioittakaa ylpeyttäni olla mitä haluan. Miltä kuulostaisi joku vitun heteromarssi Helsingissä?

Pridekulkuetta vastaan suunnattu kaasuisku sai sateenkaariväen kyynelehtimään. Minua järkytti enemmän se, että iskun uhreiksi oli joutunut myös alle kolmevuotiaita lapsia. Siis järkytti se, että joku vie noin pieniä lapsia tuollaiseen tilaisuuteen. Aivan sama olivatko itse kulkueessa, vai katsomossa. Seksiasiat on aikuisten juttu ja pedofilia on rikos. Lapsensa tuollaiseen tilaisuuteen vievät eivät ansaitsisi adoptio-oikeutta. Biologisen lapsen voi valitettavasti yhä vieläkin hankkia näköjään kuka tahansa.

Perun hieman aiempia puheitani. Totta kai homouttaan pitää alleviivata! Jos minä olisin homo, pukeutuisin juuri samalla tavoin kuin Tom of Finlandin teoksissa pukeudutaan. Eli välillä en siis pukeutuisi kuin saappaisiin ja lakkiin. Olisin oikea Rob Halford –tyyppinen nahkarankaisija, enkä mikään geelipäinen hinttari.

On eräs asia jossa homot ja heterot ovat valitettavan epätasa-arvoisessa asemassa. Jos kaksi miestä, tai kaksi naista muuttaa yhteen asumaan, eivät toisen osapuolen saamat tulot mitenkään vaikuta Kelan tai muiden yhteiskunnan tukiverkostojen avustuksiin. Sen sijaan jos mies ja nainen asuttavat samaa ruokakuntaa, katsotaan heidät aina avopariksi. Tällöin toisen osapuolen saama palkka vaikuttaa myös tämän toisen henkilön saamiin avustuksiin, vaikkei näiden kahden välillä mitään suhdetta olisikaan. Mielestäni seksuaalista tasa-arvoa ajavien punavihreiden ja muiden kokoomuslaisten pitäisi ottaa tämäkin asia huomioon. Samassa asunnossa asuvien, samaa sukupuolta olevien henkilöiden tulojen on vaikutettava toisiinsa.

Länsimaisen filosofian isä, Platon, paukutti antiikin Kreikassa pikkupoikia takapaksiin ja yhä vieläkin hänen teoksiaan luetaan maailman yliopistoissa. Profeetta Muhammed nai yhdeksän vuotiaan Aishan, eikä se ollut rikos ja vieläkin Muhammedin pedofiiliksi epäileminen tuo rangaistuksen itse epäilijälle. 1970 luvulla homous oli Suomessa rikos ja vielä -80 luvullakin mielisairaus. Muuttuuko ihminen ja mihin suuntaan voi viedä huomispäivän tie?

Advertisement

53 kommenttia (+lisää omasi?)

  1. AMON
    Hei 06, 2010 @ 23:04:36

    sie oot hiAno mies, tuo voisi olla omasta näppiksestäni tuo teksti. Juuri eilen tuli juteltua millainen haloo siitä syntyisi jos joku järjestäisi hetaromarssin.
    Ja tuo skidien hinurimarssille raahaaminen nousi pöydälle myös. 😦

    Vastaus

  2. MOIKKAMOI
    Hei 07, 2010 @ 17:34:22

    te kaks kotkan kovaa tosi miestä ootte kyllä aina yhtä säälittäviä; toinen kirjottaa täyttä sontaa ja toinen sekaantuu reilusti itseään nuorempiin.
    way to go jätkät 0/

    Vastaus

  3. bambie
    Hei 07, 2010 @ 18:08:19

    ”Seksiasiat on aikuisten juttu ja pedofilia on rikos. Lapsensa tuollaiseen tilaisuuteen vievät eivät ansaitsisi adoptio-oikeutta.”

    Luuletko oikeasti, että homoseksuaalisuus on vain erilainen tapa harrastaa seksiä? Ei heterosuhteitakaan käsitetä pelkästään sukupuoliyhteytenä – miksi pidät homosuhteita erilaisina? Kyse on kuitenkin vain rakkauden kohteen sukupuolesta. Ja minkä takia lapset eivät saisi todistaa rakkautta, oli se sitten miehen ja naisen tai miehen ja miehen välistä?

    (Ja btw, Pridessa käveli myös muita seksuaalivähemmistöjä – muun muassa aseksuaaleja, joita seksi ei kiinnosta ollenkaan.)

    Tuosta homouden alleviivaamisesta: tällaisella ’huomiohakuisuudella’ pyritään saamaan noita samoja oikeuksia, joita heteroilla on jo ennestään. Heteroilla ei ole mitään syytä marssia (ainakaan saadakseen oikeuksia, joita seksuaalivähemmistöillä on).

    Vastaus

    • :)
      Hei 07, 2010 @ 20:46:09

      mä oon samaa mieltä.

      Vastaus

    • Joni Pelkonen
      Hei 10, 2010 @ 18:41:10

      Eeron kirjoituksestahan paistaa yläasteikäisen ennakkoluulo, että homot ajattelevat koko ajan vain seksiä ja homoseksuaalisuus tekee ihmisestä seksimaanikon.

      Mikä muuten estää Eeroa pukeutumasta nahkakamppeisiin vaikka ei ihan homppeli olisikaan?

      Vastaus

  4. Ainahan siellä on heteromarssi.
    Hei 07, 2010 @ 18:09:11

    Ne loput päivät vuodesta.

    Ja mun mielestä on yhtä tuomittavaa viedä lapsia vaikkapa vappukulkueisiin tai uskonnollisiin tapahtumiin.

    Yleensähän ne lapset vanhempiensa mukana ton tyyppisissä tapahtumissa kulkee. Ei se ole vanhempien syy, jos joku idiootti tulee sumuttamaan pippurisuihkeet naamalle.

    Vika on jossain ihan muualla…

    Vastaus

  5. ...
    Hei 07, 2010 @ 19:59:54

    Mä en tajua tännöstä syrjintää homo vähemmistöjä kohtaan.. Kuitenki homot ei voi adoptoida lapsia ja muuta vastaavaa… Miks niitä pitäisi aina syrjiä. Samanlaisia ihmisiä ne ovat kaikki, niillä on vain eri sukupuoli suuntautumiset. Kaikki jotka syrjivät homoja ja muitakin eri seksuaalisuus suuntautumisia ovat kusipäitä. Ihminen on ihan sama ja ainutlaatuinen vaikka olisi mikä sukupuoli suuntautuminen, joka ikinen joka väheksyy niitä voisi tunkeä päänsä paskaansa ja hukuttautua siihen. Sitä mieltä minä olen. Kiitos.

    Vastaus

  6. ...
    Hei 07, 2010 @ 20:00:29

    Mä en tajua tännöstä syrjintää homo vähemmistöjä kohtaan.. Kuitenki homot ei voi adoptoida lapsia ja muuta vastaavaa… Miks niitä pitäisi aina syrjiä. Samanlaisia ihmisiä ne ovat kaikki, niillä on vain eri sukupuoli suuntautumiset. Kaikki jotka syrjivät homoja ja muitakin eri seksuaalisuus suuntautumisia ovat kusipäitä. Ihminen on ihan sama ja ainutlaatuinen vaikka olisi mikä sukupuoli suuntautuminen, joka ikinen joka väheksyy niitä voisi tunkeä päänsä paskaansa ja hukuttautua siihen. Sitä mieltä minä olen. Kiitos…..

    Vastaus

  7. Paskaa?
    Hei 07, 2010 @ 20:00:47

    homofobiset paskat

    Vastaus

  8. AMON
    Hei 07, 2010 @ 21:10:59

    Itseään nuorempiin sekaantuminen on just siistiä, oi nimimerkin taakse piiloutuva pelle. 🙂
    Ja miksi aina puhutaan homoFOBIASTA?
    Moni sukupuolisuuntaukseltaan normaali inhoaa homoja, harva, jos kukaan, pelkää.

    Vastaus

  9. Mr.
    Hei 07, 2010 @ 22:03:31

    Eiköhän maailmaan mahdu kaikkia kulkueita, ja mitä väliä vaikka sellaisia on tai jos joku on homo tai hetero, jokaisen oma elämä kyseessä ja jos alkaa syrjimään ja tuhlaamaan energiaa tälläisen asian vastustamiseen, pitää omassa suuntaumuksessakin olla jotain käymisvaihetta.

    Itseluottamuksen ja elämänpuutteesta nämä kanssa kertovat, se joka vetoaa vielä rikoksiin tai mielisairauteen homouden kohdalla, on niin huolestuttava tapaus että alta pois, ennemmin noin ajatteleva kärsii mielenterveydellisistä ongelmista. 😀

    Ja inho on liian suuri sana, se varmaan tulee mieleen sellaiselle joka inhoaa, mutta on liian kärjistetty muuten, jotkut eivät ehkä vaan ole perehtyneet asiaan tai sitten heille on se ja sama, mitä kukin on, ja tuossa pippurisumu jutussa pääpointti on se että eihän missään ikinä ole laillista kansalaisten keskellä kirkasta päivää ulkopuolisiin suihkuttaa sitä, ja jos perheeseen kuuluu lapsi, niin eiköhän senkin saa ottaa mukaan, kyse oli kumminkin vieläkin(häpeällisen)takapajuisen Suomen muuttamisesta hieman maailman aikaan.

    Kirjoituksesta ja sitä puoltavista kommenteista huokuu kyllä ns. pelko.

    Varmasti suurempiakin ”uhkia” on maailmassa kuin tämä.

    Vastaus

  10. Vastapaino
    Hei 08, 2010 @ 05:40:16

    Ensinnäkin, miehillä on tätä homofobiaa, tai siis he pelkäävät, että homo käy peräluukulle, aivan kuin homoseksuaali olisi joku kani ja panisi kaikkea jolla on pallit ja joka vähänkään liikkuu.

    Toisekseen mistä tiedetään että tämän kaasutetun lapsen vanhemmat olivat varta vasten asettunut katsomaan kulkuetta ja kuului seksuaaliseen vähemmistöön?

    Kolmanneksi eikös tähän Kelan asumistuki- ja muuhun lainsäädäntöön ole tullut jo muutos tai ainakin tekeillä. Tästä on väännetty jo vuosikausia, perheen määritelmästä. Jos kaksi eri sukupuolta edustavaa asuu yhdessä, on mitä todennäköisemmin kyse parisuhteesta. Jos kaksi samaa sukupuolta olevaa asuu yhdessä, voi kyse olla kavereista, opiskelijasolusta, tai muustakin.

    Onko tässä nyt ymmärrettävä, että jos hetero näkee kaksi naista yhdessä, he ovat automaattisesti pari?

    Vastaus

  11. Nipa
    Hei 08, 2010 @ 07:28:26

    hmm…. Itse olen ”nuori” homo ja mun täytyy sanoa että mä en oo koskaan törmänny syrjintään työpaikalla tai kaveripiirissänni vaikka olen avaoimesti homo.. toi Amonin kommentti että moni ”normaali” inhoaa homoja..

    hmm.. mulla suurin osa kaveriporukasta on heteromiehiä ja yhdessä saunotaan jne.. eikä ketään haittaa.. koska järkevät heterot myös ymmärtävät että homomies ei jokaista heteromiestä himoitse.. ihan niinkuin heteromies ei halua jokaista vastaan tulevaa naista:D

    Mun kaverit ymmärtää ja läheiset että ei se elämä eroa juurikaan onko homo/hetero vai bi.. samanlaiset surut, ilot ja murheet täällä joutuu kohtamaaan..

    hyvää kesää kaikille tasapuolisesti..

    Vastaus

  12. Tommygun
    Hei 08, 2010 @ 09:08:30

    Hyvä Eero, loistavat provot taas vaihteeks.
    Mutta loppujenlopuksi, jos se hippeily ei lopu, niin se saa luvan jatkua.
    Nimittäin eikös meilläkin täällä Suomenmaassa ole täysi oikeus inhota jotakin asiaa, niin kauan kuin emme toimi näiden inhojen pohjalta? Sitä minäkin.
    That being said, En siltikään hyväksy noin radikaalia toimintaa, vaikka kuinka olisivat homoja, uusnatseja, eläimiinsekaantuja, hippejä, mitälie. Antaa kaikkien kukkien kukkia, vaikka sonnasta kasvaisivatkin.

    Vastaus

  13. :/
    Hei 08, 2010 @ 11:02:07

    On toki surullista, että kulkueessa olleet nuoret lapset saivat myös osansa kaasusta, mutta ei se tietenkään ole näiden lasten vanhempien syy. Kukapa tässä maailmassa olisi arvannut, että muutama uusnatsi hyökkää litkuineen pride-kulkueen kimppuun? Naurettavaa syyttää vanhempia.
    Muutenkin lasten kulkueeseen viemisestä, alle 3-vuotiaat lapset tuskin ymmärtävät homoista ja heteroista tippaakaan, saatika sitten koko kulkueesta. Lapsia ei siis manipuloida tai aivopestä, eikä näihin lapsiin voi kohdistua mitään leimoja.

    Onko joku kenties sitä mieltä, että nämä alle 3-v lapset olisi voinut jättää _yksin_ kotiin kun vanhemmat lähtivät kaupungille?

    Vastaus

    • juhoeerola
      Hei 09, 2010 @ 08:44:59

      Tapahtumalla oli myös vahvasti poliittinen luonne. Kuvista olen nähnyt jonkin verran kahden puolueen rekvisiittaa kulkueessa. Olen itse perussuomalaisten jäsen, enkä ikinä osaisi kuvitella vieväni lasta mihinkään puolueen tilaisuutta lähelläkään olevaan kulkueeseen. Etenkään jos eivät asiasta mitään vielä ymmärrä.

      Vastaus

  14. Foobikot
    Hei 08, 2010 @ 19:52:41

    Normaali ja seksuaalisuudestaan varma heteromies ei inhoa eikä kammoa homoja. Siihen ei terveellä itsetunnolla varustetulla miehellä ole mitään syytä tai tarvetta. Kaapissa olevat ja itseään ja tunteitaan pelkäävät homot ovat pahimpia homonvihaajia. Mieti Juho sitä kun yöllä tulee taas ne saatanan homot uniin kummittelemaan, ja opettele rakastamaan itseäsi sellaisena kuin olet.

    Vastaus

  15. miesten mies
    Hei 08, 2010 @ 20:52:05

    Miesystävältäni evättiin Kelan asumistuki omien kovien tulojeni takia. Pääkaupunkiseudulla taitaa tasa-arvo toteutua ainakin tässä tukiasiassa, ja hyvä niin.
    Itse en harrasta kulkueita, mutta ymmärrän kyllä niiden arvon. Kulkueita tarvitaan niin kauan kuin peräkammareista löytyy tällaisten kirjoitusten kirjoittelijoita. Surullista on että näkökantasi homoihin on niin seksikeskeinen. Jos yrittäisit käyttää vähemmän aikaa homojen petipuuhien miettimiseen ja ajattelisit että arki meillä kaikilla kulkee jotakuinkin samojen kaavojen mukaan ei ehkä Pride-marssit ahdistaisi niin pahasti.
    80-luvulla homous oli mielisairaus, ehkä 2040-luvulla vain mielisairaat kirjoittelevat tälläisia blogikirjoituksia.

    Vastaus

  16. Trout
    Hei 09, 2010 @ 05:11:10

    Ihminen, joka pelkää aktiivisesti sitä, että iso paha homo yrittää penetroida pyllyyn, on nähtävästi jäänyt kehityksessään ns. anaalivaiheeseen. Psykologien mukaan anaalivaihe ajoittuu normaalisti lasten kehityksessä n. ikävuosiin 1,5-3. Tämän blogikirjoituksen päättelyketjuja tulkitessani ajoitus tuntuu oikeansuuntaiselta.

    Homot sen sijaan osaavat nauttia seksistä paljon monipuolisemmin kuin kirjoittaja kykenee koskaan kuvittelemaankaan.

    Vastaus

    • AMON
      Hei 09, 2010 @ 20:35:37

      ”Ihminen, joka pelkää aktiivisesti sitä, että iso paha homo yrittää penetroida pyllyyn, on nähtävästi jäänyt kehityksessään ns. anaalivaiheeseen.”

      ööö… 😮
      Noinko sinä käsität sen mitä homofobiaksi kutsutaan?
      Tai no, jos homofobia tarkoittaa nimenomaan pelkoa että peräreikä-Roope tulee ja seivästää, sitten ymmärrän viimein tuon käsitteen. 🙂
      En minä pelkää että esim pedofiili tulee ja penetroi, en myöskään että nisti tulee ja penetroi, minulla on ihan muut syyt olla pitämättä kyseisistä ihmisryhmistä.
      Mutta voihan olla että te ruskean reiän ritarit ajattelette kaikki asiat aina penetraation kautta, eli siinä mielessä kuva joka monella homoista on, on sittenkin suhteellisen oikea. 🙂

      Vastaus

      • Trout
        Hei 15, 2010 @ 07:29:50

        Kirjoitat peräreiästä, penetraatiosta ja ruskeasta reiästä niin paljon, että mielestäni todistit väitteeni jokseenkin aukottomasti.

  17. juhoeerola
    Hei 09, 2010 @ 08:35:00

    Tervehdys.

    Kiitos palautteesta. Olen suhteellisen uusi blogin pitäjä. Toivottavasti olen onnistunut hyväksymään kaikkien palautteet? Ainakin on tarkoitus ollut.

    Kiistän olevani homofoobikko, tai homojen vihaaja. Olen ollut homon kanssa saunassa ja ryyppäämässä. Myöskin työtoveruudesta on kokemusta. Tunnustan että jokaisessa ihmisessä on lievästi biseksuaalisuutta. Kenessä enemmän, kenessä vähemmän. Kukaan ei ole 100% hetero.

    Lapsuuteni ja nuoruusiän yksi parhaista kavereistani oli eräs ”Ari”. Jo hyvin varhain kävi selväksi, mikä Ari tulisi aikanaan olemaan miehiään. Ylä-asteaikoina järjestimme koulumme juhlissa poikkitaiteellisia draq-esityksiä. Pukeuduimme naisiksi ja irstailimme rehtorin puhuttelun arvoisesti. Ari oli jo tuolloin julkihomo. Minuakin epäiltiin, koska aina liikuimme yhdessä. En välittänyt epäilyistä, koska minulla ei milloinkaan ole ollut tarvetta korostaa seksuaalista suuntautumistani.

    Ystävyytemme Arin kanssa jatkui siihen asti kunnes Ari neljä vuotta sitten kuoli.

    Toivotan kaikille oikein hyvää kesää. Tiedän että ette pidä minusta, mutta ilman mitään vihaa tai pelkoa teitä kohtaan, aion siltikin taistella perinteisten perhearvojen puolesta

    Vastaus

  18. Eki
    Hei 09, 2010 @ 17:25:48

    Pakko takertua näihin kohtiin:

    ”Heterona olemiseen kuuluu olennaisena osana juuri se, että ei joka käänteessä alleviivata sitä, että minä olen hetero, kunnioittakaa ylpeyttäni olla mitä haluan. Miltä kuulostaisi joku vitun heteromarssi Helsingissä?”

    Tunnen aika monta heteromiestä, joiden puheet pyörii todella hallitsevasti heteroseksuaalisuuden ympärillä. Kerrotaan mistä ja keneltä on saatu p*l*ua ja kuinka usein. Eikä tämä korostaminen lopu kaikilta edes iän myötä.

    Mutta tuskinpa nämä tuntemani miehet oikeasti mitään heteroja ovat, kun noin kovasti seksuaalisuuttaan korostavat…

    Toisin sanoen harvempi heteromies joka välissä mainitsee olevansa hetero, vaan se korostaminen on hieman erilaista.

    ”1970 luvulla homous oli Suomessa rikos ja vielä -80 luvullakin mielisairaus. Muuttuuko ihminen ja mihin suuntaan voi viedä huomispäivän tie?”

    Ihminen on siitä erikoinen otus, että se pystyy tutkimaan ja selvittämään asioita. Ihmisellä on kyky omaksua uutta tietoa ja hylätä se tieto jota aiemmin on virheellisesti pidetty ainoana totuutena. Muutenhan tässä elettäisiin vieläkin siinä uskossa, että maapallo on littana lätty jota aurinko kiertää. Ja kaikki vastaan väittäjät olisivat noitia tai vähintäänkin mielisairaita.

    Kautta aikojen on ollut myös ihmisiä, jotka eivät vaan millään suostu hyväksymään sitä uutta tietoa, vaan pitävät uppiniskaisesti kiinni omista asenteistaan. Siltä osin ihminen ei muutu mihinkään suuntaan.

    Vastaus

  19. tyhmyys turmelee
    Hei 09, 2010 @ 18:25:48

    ”Sen sijaan jos mies ja nainen asuttavat samaa ruokakuntaa, katsotaan heidät aina avopariksi. Tällöin toisen osapuolen saama palkka vaikuttaa myös tämän toisen henkilön saamiin avustuksiin, vaikkei näiden kahden välillä mitään suhdetta olisikaan.”

    Tuo ei muuten pidä paikkaansa. Asumistukiasioihin on tullut uudenlainen säännös, jonka mukaan kumppanin tulot eivät vaikuta asuntotukeen. Että ehkäpä pitäisi ottaa ensin asioista selvää, ennen kuin alkaa heittelemään päättömiä valheita ympäriinsä.

    Kirjoituksesi on pöyristyttävä ja rasistinen. Lisäksi käytät heteroista sanaa ”normaali”. Mitä me gay-kansa sitten olemme? Vammaisia? Epänormaaleja? Virheitä? Niin, ja toki saisit määritellä sanan ”normaali”, kun sitä käytät.

    Juuri kaltaistesi ihmisten takia meidän on taisteltava oikeuksistamme, joten niin kauan kun maan päällä tuollaisia ahdasmielisiä ihmisiä liikkuu, niin mekin marssimme oikeuksiemme takia.

    Vastaus

  20. AMON
    Hei 09, 2010 @ 20:30:50

    se on tämä nykyajan ilmiö että jos pitää luonnotonta asiaa luonnottomana, on suurten massojen silmissä suvaitsematon natsi.
    Ja luoja paratkoon jos olet mies etkä koskaan ole imenyt kullia, olet ahdasmielinen ja sinussa on pakko olla jotain vikaa. O tempora, O mores.

    Vastaus

    • juhoeerola
      Hei 10, 2010 @ 07:24:20

      On muuten mielenkiintoista, että juuri se poliittinen suuntaus, joka normaalisti korostaa luonnon arvoja, on tässä homoadoptioasiassa verraten luonnoton. 😉

      Vastaus

      • *Riikka*
        Hei 10, 2010 @ 19:10:52

        Valaisepa toki Juho kantaasi hieman lisää. Luonnotonta olisi yrittää saada miesparille vain heidän yhteinen biologinen lapsi, mutta miten vanhempaa tarvitsevalle lapselle turvallisen ja rakastavan kodin tarjoaminen miesparin luota on luonnotonta? Eivät kai naiset ole niin korvaamattomia kasvatuksessa ettei mies kykenisi samaan? 😉

    • Inka
      Tam 31, 2013 @ 16:24:28

      Tuomitset homoseksuaalisuuden koska se on luonnotonta. Et siis varmaankaan hyväksy myöskään silmälaseja, polyesteria tai meikkiä? Myös kehitysvammaisilla pitäisi varmaan mielestäsi olla vähemmän oikeuksia kuin meillä ”normaaleilla” ihmisillä? Eihän luonto ole tarkoittanut ihmisiä kehitysvammaisiksi?

      Biologia on tarkoittanut miehen ja naisen lisääntymään keskenään. Samoin ohutsuolessa pitäisi olla laktoosia pilkkovaa laktaasientsyymiä. Näin ei kuitenkaan aina ole. Eivätkö siis laktoosi-intolerantitkaan ansaitse samoja oikeuksia kuin normaalit ihmiset? Poikkeukset kuuluvat luontoon ja luonnollisuuteen. Ihmiset eivät ole samanlaisia, mutta se ei tarkoita etteivätkö he voisi olla samanarvoisia.

      Vastaus

  21. :)
    Hei 11, 2010 @ 11:08:16

    Niin ja miksi lasta ei voisi viedä kulkueeseen on se sitten poliittinen tai ei ja onhan vappukulkuekkin poliittinen tapahtuma ja sielä on paljon lapsia mukana.

    Ja adoptiosta sen verran että yleensä lesbot ja homot huolehtivat lapsesta paremmin, koska niille on niin vaikeaa saada lapsi, taas heterolle se on luonnollista että saa lapsen.

    Vastaus

  22. bambie
    Hei 11, 2010 @ 12:15:11

    ”:)” esitti erittäin hyvän pointin. Homosuhteissa lapsi on väkisinkin aina harkittu ja paljon toivottu asia. Heteroilla asia on toisin.

    AMON vetoaa homosuhteiden luonnottomuuteen. Selvä, olen valmis myöntämään tämän. Biologisesti ihmistä ei ole luotu homoseksuaaliksi – selkeää, kun lisääntymiseen tarvitaan sekä kukka että mehiläinen. Kysytäänpä sitten, miten moni muu asia arkipäivässämme on luonnotonta, mutta silti hyväksyttävää? Esimerkiksi turvaseksi ei ole luonnollista, mutta sitä taotaan jo ala-asteikäisten päähän normina. Mielestäni 2000-luvulla ei pelkkä luonnottomuus kelpaa asian kieltämiseen, kun ihminen saalistaa ruokansakin supermarketeista. Väitätkö siis, että homoseksuaalisuuden lisäksi myös esimerkiksi moderni lääketiede ja teknologia ovat epäsuotavia, koska ne eivät ole luonnollisia?

    (”On muuten mielenkiintoista, että juuri se poliittinen suuntaus, joka normaalisti korostaa luonnon arvoja, on tässä homoadoptioasiassa verraten luonnoton.”
    Luonto, luonnonmukaisuus ja luonnollisuus ovat jokainen eri sanoja. Turha sulattaa niitä yhteen vain sulattamisen ilosta. 😉 )

    Yhä haluaisin myös kuulla vastauksesi edelliseen viestiini ja siinä kysymiini asioihin.

    Ilona Linkola
    17-vuotias lukiolainen, Vasemmistonuorten rivijäsen

    Vielä jälkihuomautuksena: vaikka persuista puhutaankin, tuntuu pelottavalta ajatella, että näin ahdasmieliset, vanhanaikaiset ja tuomitsevat ihmiset ovat päättävissä ja valtaapitävissä viroissa. Kammottavaa.

    Vastaus

  23. Jomppa
    Huh 20, 2011 @ 14:11:37

    Taidat olla vähän yksinkertainen kaveri. Harmi kun moisen vihan pitää kohdistua juuri vähemmistöihin. Mitenkä olisi jos vihaisit vaikka miehiä välillä.

    Vastaus

  24. jake
    Huh 29, 2011 @ 00:21:59

    Hei Juho,
    sanon näin homona että joudut kyllä pettymään odotuksisasi: vain hyvin harvat homot ovat kiinnostuneita tunkemaan vehjettään takapuoleesi.
    Sen sijaan monet homot haluavat että heidän takapuoleensa tungetaan vehje (ei tosin välttämättä sinun – nimittäin, katso peiliin: et kai kuvittele olevasi miesten unelmamies…)

    Yllä oleva johtuu pitkälti ”passiivisuuden” tavallisesta jakaumasta homoväestössä. Olen nähnyt sen käytännössä jo reilusti yli 10 vuotta.
    Helpottiko pelkojasi, Juho ?

    Muutenkin ihmettelen heteromiesten pelkoja ja uumoiluja. Keskiverto homo tuskin on vaaraksi aidon heteromiehen hyveelle ja neitseydelle.

    Kun nyt anaaliseksistä päästiin puhumaan, niin tietänet mitä on ”pegging”?
    On kuulemma jonkin verran heteromiehiä jotka haluavat sitä. Kyseessä on: vyötärölleen köytetyllä strap-dildolla nainen sodomisoi miestä takapuoleen.

    Vastaus

  25. Timo1367
    Hei 18, 2011 @ 07:09:26

    Vaikutat poikkeuksellisen homofobiselta minun korvaani. Oikeasti pelottavaa tekstiä vähemmistön edustajan näkökulmasta.

    Vastaus

  26. Pajari Räsänen
    Mar 19, 2011 @ 13:01:28

    Eerola: Huomaatko itse ristiriitaa oman kommenttisi (#41: ”Kiistän olevani homofoobikko, tai homojen vihaaja”, jne.) ja alkuperäisen blogitekstin välillä? Tai itsearviosi ja sen välillä, miltä tuo monesta muusta vahvasti näyttää (”Vaikutat poikkeuksellisen homofobiselta minun korvaani” – minunkin korvaani)?

    Kaverisi ”Ari” ei, surullista kyllä, voi enää tätä asiaa arvioida. Mutta ehkä kysymys onkin ristiriidasta yksittäisten kokemusten ja yleisluotoisen ennakkoluulon välillä?

    Minusta nimittäin näyttää tässäkin tapauksessa siltä, että vaikka tosielämän kokemuksesi osoittavat jotain aivan muuta, kammoksut omia mielikuviasi – jotka näyttävät suoraan sanoen pakkomielteisiltä, kuten homofoobikkojen fantasiat näköjään yleisemminkin – vastentahtoisesta anaaliseksistä.

    Pertti Jarla on ansiokkaasti käsitellyt tätä ristiriitaa puoluetoverisi Oinosen tapauksessa:

    ”Mitä nimittäin ajattelisitte naapurista, joka hymyillen kehuu vastaantulevan ylipainoisen naapurin tädin kampausta, mutta valittaa heti perään lehtihaastattelussa, ettei suostu menemään tanssilattialle, jossa pyörii yököttäviä pullukoita? Sehän on aika selkärangatonta selkäänpuukottamista sellainen.” (http://suomenkuvalehti.fi/blogit/tahan-on-tultu/homo-kay-taksiseuraksi)

    Vastaus

    • juhoeerola
      Mar 20, 2011 @ 11:01:07

      Oinosen kommentit ovat mitä ovat.

      Se että ei hyväksy homojen adoptio-oikeutta, ei tarkoita sitä, että pelkäisi tai vihaisi homoja. Tästä ei myöskään todista se, että laskee leikkiä tai vitsailee aiheella. Oliko Pirrka-Pekka Petelius homofoobiikko 80 luvulla Pulttiboississa.

      Jarla on vallan mainio.

      Vastaus

  27. Jalmari Eräkanto
    Mar 19, 2011 @ 13:44:29

    Joo.. no tuohon sun käsitykseen seksuaalivähemmistöistä en kommentoi mitään koska noh.. en tiä onks tää joku huono vitsi vai mitä..

    Mutta se mihin haluan puuttua on se et KELA tai muu taho ei todellakaan enää automaattisesti ajattele nais/mies kämppiksiä avoparina. Oon asunu muutaman naisen kanssa kämppiksinä ja eipä siellä enää kysellä mitään mistään. Pari kertaa olen joutunu joskus 2000-luvun alussa ilmaisemaan kelalle pohjapiirroksin ja todistajalausunnoin et hei jee ei olla avopari, mutta tiedän myös tilanteita tuolta ajalta jolloin kaksi miestä joutuivat tekemään saman todistuslausuntokierroksen koska heitä epäiltiin juurikin sellaiseksi turmiolliseksi nahkaanpukeutuvaksi homoavopariksi. Hah. Mut joo laki on muuttunu. Enää ei pitäis joutuu selvittelemään yhtään mitään.

    Vastaus

  28. Dega
    Mar 20, 2011 @ 08:53:06

    ”Muuttuuko ihminen ja mihin suuntaan voi viedä huomispäivän tie?”
    Toivottavasti ei ainakaan sinne minne te äärioikeistolaiset haluatte vai saako sinua sanoa äärioikeistolaiseksi? Pidätkö itseäsi sellaisena? Lisää kysymyksiä: Ihailetko vielä mussolinia ja kirjoitat roturunoutta? Tunnistatko itsessäsi rasismin, jos tunnistat pyritkö siitä eroon? Onko sinusta yhä luonnonsuojeluatkivismi yhtä paha asia kuin fasismi? Allkirjoittako sinusta Persujen enemmistö edellä olevat teesit? Jos ei niin eikö teillä ole kaksi puoluetta?

    Oletko muuten kuinka perehtynyt historiaan? Arvaa minkä ikäinen Maria oli mennessään naimisiin Josefin kanssa? Arvaa mikä oli koko länsimaissa naimisiinmeniokä vuonna 1 e.k.r.? Arvaa oliko muslimimaissa tämä ikä korkeampi kuin lännessä?

    Miksi levitätte skeidaa?

    Vastaus

    • juhoeerola
      Mar 20, 2011 @ 10:55:07

      Moi.

      Saat sanoa minua ihan miksi haluat. En loukkaannu.

      Mussolinia en muistaakseni koskaan ole ihaillut? Fasismista toki olen ollut kiinnostunut siinä missä muistakin aatteista. Luonnonsuojeluaktivismi ei paljoa eroa muista ääriliikkeistä. Kannattaa muistaa, että luonnonsuojelu sai alkunsa Hitlerin Saksasta. Sinänsä luonnonsuojelussa ei ole mitään pahaa. Väestön kasvu on luonnolle kaikista pahinta.

      Joka puolueessa on erilaisia ihmisiä ja joistain asioista ollaan eri mieltä.

      Ennen vanhaan mentiin nuorina naimisiin. Kristikunta ei kuitenkaan onneksi pidä Josefin ja Marian tekoja ylimpänä ohjenuoranaan. Joillakin muilla uskonnoilla profeetan teot ovat virheettömiä ja niitä ei saa kyseenalaistaa.

      Jos ei levitä skeidaa pellolle, ei vilja kasva.

      Vastaus

  29. Pajari Räsänen
    Mar 21, 2011 @ 05:53:10

    Jos ei tämä ole homofobiaa niin mitä tämä sitten on:

    ”Pridekulkuetta vastaan suunnattu kaasuisku sai sateenkaariväen kyynelehtimään. Minua järkytti enemmän se, että iskun uhreiksi oli joutunut myös alle kolmevuotiaita lapsia. Siis järkytti se, että joku vie noin pieniä lapsia tuollaiseen tilaisuuteen. Aivan sama olivatko itse kulkueessa, vai katsomossa. Seksiasiat on aikuisten juttu ja pedofilia on rikos. Lapsensa tuollaiseen tilaisuuteen vievät eivät ansaitsisi adoptio-oikeutta. Biologisen lapsen voi valitettavasti yhä vieläkin hankkia näköjään kuka tahansa.”

    Sinun nähdäksesi Pride-kulkueessa on kyse ”seksiasioista”. Ilmeisesti homoseksuaalisuus on sinulle muutenkin vain ”nahkarankaisijoita” ja ”geelihinttejä” työntämässä ”vartiotornia luukkuun”. Tuo asenne vaikuttaa pakkomielteiseltä.

    Vastaus

  30. Pajari Räsänen
    Mar 21, 2011 @ 12:59:37

    Homofobia ei ole välttämättä (tiedostettua) ”pelkoa” tai ”kammoa”, vaikka etymologian perusteella näin voisi olettaa. Siitä, mitä homofobialla tarkoitetaan, löytyy lisää tietoa – kuinka ollakaan – osoitteesta http://www.homofobia.fi/homofobia.

    ”Homofobia tarkoittaa tosiasioihin perustumatonta vihaa, pelkoa, inhoa, vastenmielisyyttä tai syrjintää homoseksuaalisuutta tai homoseksuaalisia ihmisiä kohtaan. Homofobia ei ole lääketieteellisesti ajateltuna varsinainen ’fobia’, vaan paremminkin rasismiin tai seksismiin verrattava ilmiö. Homofobiassa kyse on lähinnä ennakkoasenteisiin liittyvästä inhosta, vihasta tai pelosta.”

    Tuo, että homoseksuaalisuus nähdään vain ”seksiasiana”, josta sitten väännetään huonoa vitsiä, kertoo kyllä nimenomaan homofobiasta.

    Vastaus

  31. juhoeerola
    Mar 25, 2011 @ 14:02:39

    Minä ymmärrän sanan fobia täsmälleen niin, miten se sanakirjassa kirjoitetaan. Kirjoitan muistakin asioista ihan täsmälleen samaan sävyyn kuin homoistakin, eli lähinnä testosteronin sävyttämällä äijähuumorilla. En tee homojen kohdalla poikkeusta, kuten varmaan näitä muitakin tekstejäni lukiessa huomaat.

    Vastaus

  32. misu
    Kes 14, 2012 @ 07:57:45

    Pride-marssissa ei ole kyse seksistä vaan ihmisoikeuksista. Kirjoittaja voisi miettiä mielessään miltä hänestä tuntuisi, jos hänen oma parisuhteensa ja perhe-elämänsä olisi vielä jonkin aikaa sitten määritelty rikolliseksi, ja edelleen siihen liittyisi vähemmän oikeuksia kuin muilla ihmisillä ja joku kirjoittaisi sinusta, ja mahdollisesta vaimostasi ja lapsistasi näin rumasti. Heteromarssia ei tarvita, koska hetertoilla on jo kaikki oikeudet. Kummallista että joku täälläkin urputtaa, että miehen pitäisi imeä kullia ennen kuin hyväksytään. Kuka muka vaatii? Sen sijaan monet homot ovat vielä vähän aikaa sitten joutuneet yhteisön painostuksen vuoksi avioon, monissa maissa homoja vieläkin vangitaan yms. Homoksi synnytään, sille ei mitään voi, ja se ei uhkaa ketään. Jos kaksi aikuista ihmistä haluaa vaapaasta tahdostaan olla yhdessä, se ei millään tavalla voi uhata muita ihmisiä, eikä liity pedofiliaan millään tavalla. Bloggaaja ei vaikuta kovin onneliselta omassa heteroudessaan, niin paljon homoseksi häntä selvästi kiinnostaa.

    Vastaus

  33. Platonin kaveri
    Kes 14, 2012 @ 09:44:35

    Kannattaisikohan Eerolan poistaa tämä alatyylinen ja täydellistä typeryyttä hipova kirjoitus? Muuten tiedossa saattaa olla historian lyhyin valiokunnan puheenjohtajuus.

    Vastaus

  34. Pekka
    Kes 14, 2012 @ 14:58:26

    Voi hellanlettas sentään! Persut on nähtävästi joukko kaappihomoja kun pitää niin asiasta kirjoitella. Astuisivat korskeasti ulos ja nauttisivat täysin siemauksin elämästä.

    Vastaus

  35. Maailmanmatkaaja Niina
    Kes 17, 2012 @ 13:15:32

    Apua…kai tämä on vitsi?Tulin todella vihaiseksi tästä tekstistä,Onko tällaisia ihmisiä olemassa?Vanhempasi ovat varmasti ylpeitä kun ovat kasvattaneet tynnyrissä noin hienon ”aikuisen” ihmisen.Et tule pärjäämään tuolla asenteella maailmassa(ja villi veikkaus ettet ole koskaan matkustanut Ruotsia pidemmälle)Toivon että joku takoo sulle järkeä päähän.-Kiitos kun pilasit päiväni!

    Vastaus

  36. Harry Wester
    Kes 17, 2012 @ 16:22:26

    Kirjoitus on taattua perussuomalaista laatua. Oikeasti, ainoa muutos jonka perussuomalaisten jytkyttely on maassamme aikaansaanut, on että julkisen keskustelun taso on laskenut entisestään. Tyhjän puhuminen ja ei rakentava provokaatio on ainoa yhteiskunnallinen panostus johon nämä halla-ahot, hirvisaaret ja komppaajat pystyvät.

    Vastaus

  37. Paluuviite: Another red herring about gays and Jews by Finnish PS MP Juho Eerola · Migrant Tales
  38. tabletto
    Tou 05, 2014 @ 06:25:23

    Homo vai hetero? Tää voi olla jollekkii vaikea asia. Mua auttoi tää teksti. http://www.kotipetripaavola.com/homoseksuaalisuudensynty.html

    Vastaus

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggaajaa tykkää tästä: