Kokoomuksella on korvat.

Lähestyvien kunnallisvaalien alla olen ilolla pannut merkille kotkalaisten kokoomusehdokkaiden kirjoitukset. Samoin jo istuvien kaupunginvaltuutettujen äänessä on alkanut kuulua se sama selkeä sanoma, jota perussuomalaiset ovat jo vuosia toitottaneet.

Teppo Marttinen totesi yleisönosastokirjoituksessaan (Kymen Sanomat 28.9), että Kotkassa on jo liikaa pakolaisia. Asiantuntevasti Marttinen listasi kielenopetukseen ja monikulttuurisuuteen liittyvät ongelmat, kytkien ne tilastotietoihin Kotkan maahanmuuttotilanteesta.

Etelä-Kymenlaakson korkea työttömyysprosentti johtuu teollisuuden rakennemuutoksesta. Kotkan alueen muita kuntia vielä tästäkin korkeampi työttömyysprosentti johtuu puolestaan 20 vuotta harjoitetusta humanitäärisestä maahanmuutosta. Tästä syystä myös pitkäaikaistyöttömyyden kustannukset ovat lähialuetta korkeammalla.

Etelä-Kymenlaaksossa vain Kotkan ja Pyhtään asukasluvut nousevat. Kotkaan tulee maahanmuuttajia ja Pyhtäälle kotkalaisia. Kasvavan vanhusmäärän lisäksi myös pakolaistaustaiset maahanmuuttajat heikentävät huoltosuhdettamme vuosi vuodelta enemmän. Se joka tämän faktan kieltää, ei suostu katsomaan tosiasioita silmiin.

Oma lukunsa on puolestaan Kotkan kokoomuksen valtuustoryhmän hanke kaupunginjohtaja Henry Lindelöfin hiillostamiseksi ulos. Perussuomalaiset on tehnyt vastaavan aloitteen jo aiemmin, mutta sitä ei virkamieskunta suostunut aloitteeksi tunnustamaan. Pormestarimalliin tähtäävä kunnianhimoinen aloitteemme on puolestaan jo vuodelta 2009. Se tullaan vielä aloitteena asiallisesti käsittelemään, mutta sitäkin yritetään virkakoneistossa viivyttää, kuin kuittisotkua ikään, yli vaalien.

On totta, että kaupunginjohtajamme kaikki toimet eivät todellakaan ole luottamusta herättäviä. Tässä valossa tuntuukin siis oudolta, että kokoomuksesta ei aiemmin ole kuulunut mitään vastakaikua meidän samansisältöisille aloitteille. Haluan kuitenkin uskoa, että kyseessä ei ole pelkkä vaalikikkailu. Toivon että Kokoomus on tosissaan. Viimeaikaiset kannatusmittaukset kielivät siitä, että Kokoomus ja perussuomalaiset saattavat olla seuraavan valtuustokauden kaksi suurinta puoluetta Kotkassa. Jos näin tapahtuu, muistamme kokoomuslaisten vaaleja edeltävät puheet ja olemme valmiita yhteistyössä miettimään, ketä Kotkassa tarvitaan ja ketä ei.

Mainokset

8 kommenttia (+lisää omasi?)

  1. Jukka Sinivaara
    Lok 01, 2012 @ 20:18:38

    Kyllä totta! Taitaa olla vaan niin, että kaupunginjohtajan erottamiseen pyrittävällä päätöksellä tulee olla valtuutettujen neljänneksen tuki. Perussuomalaisilla ei sellaista osuutta ole. Toki tuota kokoomuslaisten aloitetta sai odottaa lähes neljä vuotta, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Just siksi Perussuomalaisten olisi tullut välittömästi ilmoittaa kannatuksensa ko. aloitteeseen. Kyllä näitä kuntavaaleja on lupa käydä oikeana pitämillään asioila. Sen verran muista valtuustöryhmistä on järkeä löydyttävä, että osataan kannattaa hyviä aloitteita.

    Vastaus

  2. hei Juho, olet päässyt parrasvaloihin, häh hää
    Lok 06, 2012 @ 15:58:47

    Tässä olevassa tekstissä on Juho EErolaakin koskeva pätkä.

    Suomen Ateistiyhdistyksen verkkojulkaisu Jumalaton Kulttuurilehti kirjoittaa

    http://etkirja.pp.fi/Jumalaton79.html#mozTocId274997

    Työläiskaupunki Kotkassa ainakin parikymmentä selvästi uskonnotonta kuntavaaliehdokasta

    Kaakkoissuomalaisessa rannikkokaupungissa Kotkassa (väestö noin 55 000 asukasta) seuraavat kuntavaaliehdokkaat ovat MTV3:n vaalikoneessa kirjanneet, että eivät usko joko ollenkaan tai eivät juuri lainkaan jumalaan:

    ammattikoululainen Vili Viitasaari (Ps.) 18 vuotta; työtön kuski Olli Kekkonen (Ps.) 34 vuotta; myyjä Kai Savolainen (Kok.) 36 vuotta; tutkimusinsinööri Tuomo Pimiä (Kok.) 41 vuotta; laborantti Ea Mannerkorpi (Sd.) 59 vuotta; Kymenlaakson maakuntaliiton kv-sihteeri Pia Hurtta (Sd.) 40 vuotta; tietokonepelimies, yrittäjä Kim Soares (Sd.) 38 vuotta; Sähköliiton alueasiamies Jouni Leppänen (Sd.) 49 vuotta; radikaaleista sekoiluistaan tunnettu äärivasemmistolainen automaatioasentaja ja opiskelija Joonas Lohenoja (Its.) 23 vuotta, joka on tällä kertaa itsepäisyyspuolueen listoilla; markkinointiassistentti Sami Kivelä (Vihr.) 38 vuotta; entinen kansanedustaja, lääkäri ja kirurgi Pentti Tiusanen (Vas.) 63 vuotta; sahuri-yrittäjä Semi Lommi (Vas.) 38 vuotta; työnjohtaja (eläkkeellä) Timo Adamsson (Vas.) 70 vuotta; Rauhanpuolustajien vapaaehtoistyöntekijä Hannu Väisänen (Vas.) 57 vuotta; lähihoitajaksi opiskeleva Jussi Hanski (Vas.) 28 vuotta; sekä suulisniemeläinen kaikessa-mukana-protestoija, artenomi ja kielenkääntäjä Tarja Bohm (Vas.sit.) 53 vuotta.

    Aivan kaikki kotkalaiset kuntavaaliehdokkaat eivät ole osallistuneet Mainostelevision vaalikoneeseen. Paikallisesta uskonnottomien etujärjestöstä Kotkan Vapaa-ajattelijoista aktiiveina tuttuja muutamaa nimeä ei tästä vaalikoneesta löydy, vaikka kuntavaaliehdokkaina ovatkin. Heidän voi luottaa olevan uskonnottomia.

    Monet kotkalaiset uskonnottomat kuntavaaliehdokkaat osoittavat vaalikonevastauksissaan myös kriittisyyttä koulujuhlien uskonnollisia elementtejä vastaan.

    Kiintoisana yksityiskohtana mainittakoon että persujen kotkalainen kansanedustaja Juho Eerola (ikä 37 v.) on arvioinut oman jumaluskonsa 56% suuruiseksi. 44% Juhosta ei siis katso uskovansa hänen jumalaansa. Ei mitenkään skitsoa. Näillä luvuilla ei tietenkään pääse uskonnottomien luetteloomme, emmekä vaivaudu luettelemaan erikseen kaikenmoisia jumalongelmaisia, jotka eivät edes itse oikein tiedä uskoako vai eikö. Juho Eerola selittää itse jumalsuhdettaan MTV3-vaalikoneessa seuraavin sanoin: ”Olen agnostikko. Pidän J/jumalan olemassaoloa mahdollisena. Voi myös olla, ettei H/häntä olekaan. – – – Samaan aikaan olen kuitenkin kiihkeä protestantti ja tapauskovainen. Kristilliset arvot ja tavat kuuluvat olennaisena osana yhteiskuntaan ja kulttuuriperimäämme.” Että silleen. Tapauskovainen. Todellakin käy ilmi mitä sisäisesti sekavasta vastauksesta ilmi käy. Joku vähän ilkeämpi voisi sanoa, että kyllähän se Juho ilmiselvästi tietää että jumalaa ei ole, mutta protestihenkisyydessään Juho panee vastaan realiteeteille tässäkin asiassa, ja haluaa kiihkoisasti jumalan olevan olemassa.

    Kotkan kuntatalous on viime aikoina mennyt kohti vararikkotilaa. Demarit ovat Kotkan suurin kirkkopuolue. Meidän tulkintamme mukaan menon painavana syynä on että siellä päättäjien suurena enemmistönä on ollut hyvin monia uskontoihin kuuluvia, jumaluskoisia tyyppejä – eihän jumaluskoisilta pidäkään odottaa muidenkaan tosiasioiden (esimerkiksi taloudellisten tosiasioiden) tajuamista kun eivät edes tajua mielikuvitusolentoon uskomisen mielettömyyttään. Eikä taloutta hoideta rukoilemalla.

    Näin siis kirjoittaa Suomen Ateistiyhdistyksen verkkojulkaisu Jumalaton Kulttuurilehti, päätoimittajanaan Erkki Hartikainen.

    Vastaus

  3. Jukka Sinivaara
    Lok 09, 2012 @ 09:29:53

    Ihmeellisiä nuo ateistit! Kannattaako tällaisten höyrypäiden kirjoituksille korvaansa lotkauttaa?

    Vastaus

  4. Miikka
    Lok 09, 2012 @ 16:14:49

    Ei siis ole ihan täysin uskovainen, vaan mies sisältää vain vähän yli puoliksi uskovaisuutta.
    Olen lukenut että ateismi -täsmällisesti ottaen- määritellään uskon puuttumiseksi. Eli uskon kohdalla on tyhjää.
    No, ainakaan piripinnassa Juhon uskonnollisuus ei ole.

    Seuraava on huumoria. Onko tuo uskovaisuusprosenttiosuus tulkittavissa ikään kuin näin:
    Juhon päässä on 56% kusta ja 44% tyhjää.

    Vastaus

  5. langinkoskelainen
    Lok 13, 2012 @ 02:22:49

    Löysin yltä kirjoituksia hyvin tiedetyltä ”höyrykaivinkoneelta” Jukka Sinivaaralta.
    Minusta on ollut kiehtovaa nähdä, kuinka uskoonhurahtanut Jukka Sinivaara yritti aikanaan keräillä monia toimijoita ja tukijoita touhuiluihinsa Mielenterveysyhdistyksessä. Uskovaisella miehellä Jukka Sinivaaralla oli jonkinlainen idea että hän saisi uskonsa mukaan muidenkin mielenterveystoimintaan. En ole aivan varma kumpi Jukka Sinivaaralla oli ensin: pimahdus vai uskovaisuus, ja kumpi siis on enemminkin seurausta toisesta. Tässä mielenterveysyhdistyksen touhotustensa yhteydessä höyrypäinen Jukka Sinivaara tuli surullisenkuuluisaksi myös sillä että hän teki joitakin aiheettomia valituksia seurakunnasta ja kirkon viranomaisista, kun nämä uskonnolliset tahot eivät ilmeisesti olleet tarpeeksi suostuvaisia lähtemään Jukka Sinivaaran puuhasteluihin mukaan sillä tavalla kuin Jukka Sinivaara halusi ja vaati.

    Kaiken kaikkiaan, kun vertailen yhtäältä Jukka Sinivaaran houruiluja kristillisten seurakuntien kanssa, ja toisaalta ateisteja, minulla on epäröimättä vaikutelma että ateistit ovat tervejärkisempiä ja asiallisempia.

    Vastaus

  6. Jukka Sinivaara
    Lok 16, 2012 @ 14:00:58

    No niinpä! Eikä vain yrittänyt keräillä vaan keräsi! http://www.facebook.com/groups/374195359300600 Sehän on niin, että toiset puhuvat, – ja jotkut tekevät.

    Vastaus

  7. Miikka
    Lok 16, 2012 @ 15:13:56

    Kyllä tuo Sinivaara onkin hyvin onnistunut höyrypäisyydessään 🙂
    Ihan noin paljon mukanaolijoita hänen mielenterveystoiminnassaan. Kyllä höyrypää tekee ! 🙂

    On kuitenkin paikallaan muistaa että höyrypäiden mielenterveystoimintaa ei pidä päästää vaikuttamaan ihan oikeisiin asioihin. Höyrypäiden mielenterveystoiminnan pitää pysyä heidän keskinäisenä terapianaan. Vähintäänkin heidän touhujaan pitää holhoojien valvoa. Oikeisiin asioihin vaikuttamisessa on nimittäin se tärkeä näkökohta että tervettä arvostelukykyä ei ole mielenterveysepätasapainoisilla höyrypäillä (entisinä aikoina he olivat holhouksenalaisia, nykyään kovin usein avohoitotapauksia), vaikka kuinka paljon tekevät ja keräävät. Niinpä heidän vaikutuksensa voi johtaa järjettömyyksiin.

    Mielenkiinnosta: sanotaanko Sinivaaraa Kotkassa kylähulluksi?

    Vastaus

  8. Jukka Sinivaara
    Lok 16, 2012 @ 17:46:03

    Kiitos Miikka terävästä kommentistasi. Juuri tätä epäilinkin lisätessäni ryhmääni Maaseudun Kehittämisprojekti http://www.facebook.com/groups/374195359300600 Perussuomalaisten Mikkelin kaupungallituksen jäsen Markku Siitarin. http://www.mikkeli.fi/fi/sisalto/05_paatoksenteko/05_kaupunginhallitus Kyllä noita Perussuomalaisia monet epäilevät varsinaisiksi höyrypäisiksi mielenterveyspotilaiksi.

    Vastaus

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: